13

TWEEDE GRAAD BIO-ESTHETIEK DERDE GRAAD Vakken Godsdienst Lichamelijke opvoeding Nederlands Frans Engels Aardrijkskunde Geschiedenis Wiskunde Stijlleer Plastische opvoeding Natuurwetenschappen Bio-esthetiek Gelaat Make-up Handarm Manicure vanaf 4e jaar Pedicure vanaf 4e jaar Vaktheorie Toegepaste anatomie Praktijk dameskappen 3e jaar 2 2 4 3 2 1 1 3 1 1 3 6 4e jaar 2 2 4 3 2 1 1 3 1 1 2 6 Vakken Godsdienst Lichamelijke opvoeding Nederlands Frans Engels Aardrijkskunde Geschiedenis Wiskunde Stijlleer Plastische opvoeding Toegepaste wetenschappen Bio-esthetiek Hand/gelaat Make-up Pedicure Lichaam Stage in het 6e jaar 1 1 2 33 In de tweede graad bio-esthetiek verwerf je een stevige basisvorming in het pakket algemene vakken. Je ontdekt specifieke vakken als: Bio-esthetiek Je leert verschillende schoonheidsbehandelingen uitvoeren voor het verzorgen van het gelaat en de handen. Je leert de correcte technieken voor het aanbrengen van make-up. Vanaf het vierde jaar ontwikkel je de technieken voor een correcte voetverzorging in het onderdeel pedicure. Deze vaardigheden worden ingeoefend op medeleerlingen en modellen. Je leert bij deze praktische oefeningen ook steeds de noodzakelijke theoretische basis. Toegepaste anatomie Dit vak sluit aan met natuurwetenschappen. Je leert meer over de functie en het belang van de huid en het menselijk lichaam. Stijlleer Je ontdekt de samenhang tussen stijlen en modebeelden doorheen de geschiedenis en de huidige trends in een snel veranderende maatschappij. 1 2 2 33 In de derde graad schoonheidsverzorging ondersteunt de algemene theoretische vorming de creatieve en uitvoerende component. Het pakket algemene vakken met de nadruk op de wetenschappelijke vakken is in evenwicht met de praktijkgerichte technische vakken om een vlotte doorstroming naar het hoger onderwijs te garanderen. In het ondernemend project ontwikkel je de theoretische kennis voor de uitbating en het administratieve beheer van een salon en algemene socio-economische vaardigheden. In het laatste jaar toon je op een persoonlijke en zelfstandige manier je competenties binnen je studierichting in de geïntegreerde proef (GIP). Je specifieke vakgerichte vorming ontwikkel je in vakken als: Bio-esthetiek Je leert praktische vaardigheden om klanten te verwennen met een vakkundige gelaatsverzorging, pedicure, lichaamsverzorging, manicure, make-up, ... Je leert hierbij de producten en apparaten op een juiste en veilige manier te gebruiken en bij de behandeling van klanten rekening te houden met kenmerken van aandoeningen, huidtypes, zenuwstelsel, spierstelsel, ... Het inoefenen van de praktijk verloopt in de schoonheids-salons van de school met klantenwerking. Tijdens het laatste jaar loop je stage bij een schoonheidsspecialiste om praktijkervaring op te doen op de werkvloer. Toegepaste wetenschappen Je ontwikkelt een grondige kennis van de anatomie en de fysiologie van het menselijk lichaam. Je leert theoretische inzichten in de samenstelling en de functie van producten. Je ontdekt het verband dat tussen voedingsleer en schoonheidsverzorging bestaat. Je ontwikkelt de kennis over de werking van elektrische apparatuur in een schoonheidsinstituut. Ondernemend Project 34 2 34 SCHOONHEIDSVERZORGING 5e jaar 2 2 3 2 2 2 3 1 1 4 12 6e jaar 2 2 3 2 2 2 2 1 1 4 11

Publizr Home


You need flash player to view this online publication