13

TWEEDE GRAAD PUBLICITEIT EN ETALAGE DERDE GRAAD PUBLICITEITSGRAFIEK Vakken Godsdienst Lichamelijke opvoeding Project algemene vakken Frans Leerbegeleiding/coaching Publiciteit en etalage Kunstinitiatie Beeldcreatie Publicitair design Print & sign Etaleren en productpresentatie 35 35 3e jaar 2 2 6 2 1 22 4e jaar 2 2 6 2 1 22 Vakken Godsdienst Lichamelijke opvoeding Project algemene vakken Frans Engels Leerbegeleiding/coaching Kunstinititatie Waarnemingstekenen Publiciteitsvormgeving Manueel Computer Studie van de publiciteit Stage (in het 6e jaar) 36 36 5e jaar 2 2 4 2 2 1 2 4 17 6e jaar 2 2 4 2 2 1 2 3 18 In de tweede graad Publiciteit en etalage leer je belangrijke vaardigheden in de algemene vakken en creatief werken en denken in praktijkvakken. Je ontdekt vakken als: Project algemene vakken (PAV) In PAV worden basisvaardigheden voor wiskunde, Nederlands, aardrijkskunde en geschiedenis thematisch en realistisch ingeoefend. Je volgt ook de actualiteit en leert vlot ICT te gebruiken. Publiciteit en etalage Je leert met kleuren, compositie, vormen, typografie... spelen. Je wordt getraind in het tekenen van wat je rondom je ziet en gebruikt hiervoor (kleur-)potlood, pen, inkt, verf, pastel en grafische computerprogramma’s. Je oefent in het ontwerpen van zowel logo’s, affiches, folders, wenskaarten, illustraties als reclameborden en -verpakkingen. Daarnaast zoek je ook naar aantrekkelijke composities en opbouwmogelijkheden van etalages. In de derde graad Publiciteitsgrafiek combineer je een brede algemene vorming met de beroepsgerichte component. Dit doe je in vakken als: Project algemene vakken (PAV) In PAV worden Nederlands, wiskunde, aardrijkskunde en geschiedenis geïntegreerd tot één vak waarin thematisch wordt gewerkt. Je leert kritisch denken en de maatschappij en actualiteit begrijpen. Publiciteitsvormgeving Je ontwikkelt de vaardigheden om een creatief publicitair ontwerp te maken en te vertalen in een technisch uitvoerbaar ontwerp. Je leert werken naar een doelgroep. De kennis, vaardigheden en attitudes die je daarvoor nodig hebt verwerf je in praktische opdrachten. Je maakt kennis met hedendaagse typografie, illustratie-stijlen, presentatiemogelijkheden en vormgeving.Hierbij ligt de klemtoon op ontwerp en presentatie met oog voor digitale uitvoering.De vakken waarnemingstekenen en kunstinitiatie vormen een belangrijke ondersteuning in het zoekproces naar uitvoerbaar grafisch 2Den 3D-materiaal.Beroepsleven & stageIn het vijfde jaar zijn er bedrijfsbezoeken. Je bezoekt drukkerijen en grafische diensten. In het zesde jaar loop je drie weken stage waardoor je kennis maakt met een uitgebreid pakket aan activiteiten die er binnen de grafische- en reclamesector zijn. In het laatste jaar toon je op een persoonlijke en zelfstandige manier je competenties binnen je studierichting in de geïntegreerde proef

14 Publizr Home


You need flash player to view this online publication