4

BEELDENDE EN ARCHITECTURALE VORMING (2e graad) ARCHITECTURALE VORMING (3e graad) Ben je nieuwsgierig naar architectuur, kunst en vormgeving? Bezit je een goed ruimtelijk inzicht? Ben je sterk in wiskunde en wetenschappen? Voel je je aangetrokken tot het vormelijke en architecturale in je leefomgeving en in de natuur? Je combineert in de richting Architecturale vorming een sterke theoretische vorming met een artistieke vorming. De algemene theoretische vorming legt het accent op wiskunde en wetenschappen. Vanuit de artistieke invulling leer je de architecturale ruimte benaderen en beleven als een waardevol cultureel object en dit te koppelen aan een inhoudelijke benadering. De nadruk op algemene vakken en theorie is sterker dan in andere richtingen. JOUW TOEKOMSTMOGELIJKHEDEN Deze studierichting is een doorstroomrichting die rechtstreeks voorbereidt op hoger onderwijs. Binnen het studiegebied architectuur zijn o.a. volgende masteropleidingen aansluitend: architectuur, ingenieurswetenschappen: architectuur, interieurarchitectuur, kunstwetenschappen, productdesign, productontwikkeling en industriële vormgeving. Aansluitende professionele bacheloropleidingen zijn o.m. toegepaste architectuur, interieurvormgeving, landschap- en tuinarchitectuur, landmeten en bouw. Door het algemeen vormend karakter staat nog een waaier van andere master– of professionele bacheloropleidingen voor je open. TOELATINGSVOORWAARDEN EN GETUIGSCHRIFTEN Tweede graad: tweede leerjaar van de eerste graad met vrucht beëindigd hebben. Aan het einde van de tweede graad: getuigschrift van de tweede graad van het secundair onderwijs. Derde graad: tweede graad van het secundair onderwijs ASO, TSO of KSO met vrucht beëindigd hebben. Bij voorkeur volgde je een richting met een stevige wiskundige, wetenschappelijke en taalkundige basis. Aan het einde van het tweede leerjaar van de derde graad: diploma secundair onderwijs. Kalkstraat 26 9100 Sint-Niklaas Tel. 03 760 41 00 [email protected] www.portusberkenboom.be

5 Publizr Home


You need flash player to view this online publication