8

MODEREALISATIE EN -PRESENTATIE (2e graad) MODEREALISATIE EN VERKOOP (3e graad) Spreken deze items je aan: Lifestyle, modetrends, moderealisatie, retouches, productpresentatie en verkoop? Droom je ervan om als echte kleermaker of modeverkoper op maat en vraag van de klant te werken? Dan sla jij met deze richting de juiste weg in. ‘Mode/fashion’ is hip en cool. Maar mode is meer dan kleding maken alleen. Het is een lifestyle waar je aandacht moet hebben voor en kennis van kleur, stijl, pasvorm, technieken, materialen, kleding, retouches, productie, interieurs, presenteren, communiceren, ICT, … De opleiding focust zich op deze lifestyle waardoor je polyvalent wordt in de maatschappij. Je leert creatief, actief en probleemoplossend te denken en te handelen. Het ontwikkelen en realiseren van modische werkstukken wordt gezien als middel om technische vaardigheden, kennis en attitudes te verwerven, zoals het gevoel voor lifestyle, esthetiek, commerciële gerichtheid, kennis van de mode- en interieursector. Om je de kans te geven hierin te groeien naar zelfstandigheid wordt er veel geïntegreerd gewerkt tussen praktijk en theorie. JOUW TOEKOMSTMOGELIJKHEDEN Na het zesde jaar van het secundair onderwijs kan je starten als medewerker in de mode-, retouche- of verkoopsector. Wil je het diploma secundair onderwijs behalen, dan is het specialisatiejaar Modespecialisatie en trendstudie een logische stap. Het behalen van het diploma secundair onderwijs maakt meer mogelijk op het vlak van tewerkstelling of in functie van vervolgopleidingen. TOELATINGSVOORWAARDEN EN GETUIGSCHRIFTEN Tweede graad: tweede leerjaar van de eerste of beroepsvoorbereidend leerjaar met vrucht beëindigd hebben. Aan het einde van de tweede graad: getuigschrift van de tweede graad van het secundair onderwijs. Derde graad: tweede graad van het secundair onderwijs met vrucht beëindigd hebben. Aan het einde van het tweede leerjaar van de derde graad: studiegetuigschrift. Kalkstraat 26 9100 Sint-Niklaas Tel. 03 760 41 00 [email protected] www.portusberkenboom.be

9 Publizr Home


You need flash player to view this online publication